Zespół Szkolno-Przedszkolny im. Romualda Traugutta w Grzymiszewie

POZNAJ POLSKĘ / WYCIECZKA DO TORUNIA

SZLAKIEM KOPERNIKA I PIERNIKÓW -  WYCIECZKA DO  TORUNIA

W środę 11 maja 2022r. o godz. 6.30 pięćdziesięcioro uczniów klas I – III Zespołu Szkolno Przedszkolnego im. R. Traugutta w Grzymiszewie wraz z  opiekunami ( p. Ewą Iciek, p. Iwoną Ścisłą, p. Marzanną Nowak oraz p. Nicolą Danielewską) korzystając z programu  Poznaj Polskę, wyruszyło na wycieczkę do Torunia. Celem wyjazdu było poznanie dziedzictwa kulturowego miasta Toruń.
Na miejsce dotarliśmy o godzinie 9.15 i pospieszyliśmy na warsztaty do Muzeum Piernika. Uczniowie dowiedzieli się tam, jak powstają pierniki, poznali różne potrawy, a następnie każdy mógł samodzielnie upiec swojego piernika. Wszystkie klasy otrzymały Certyfikat Czeladnika Piernikarskiego.
O godzinie 10.30 spotkaliśmy się z panią przewodnik i rozpoczęliśmy nasze dwugodzinne zwiedzanie najważniejszych zabytków Starego i Nowego Miasta  Toruń. Mieliśmy okazję zobaczyć: bramy miejskie, mury obronne, spichlerze, Krzywą Wieżę, Bramę Klasztorną, Stary Rynek z Ratuszem i pomnikiem Mikołaja Kopernika, toruńskie kamienice mieszczańskie, Dom Mikołaja Kopernika, gotyckie obiekty sakralne – Katedrę śś. Janów, gdzie został ochrzczony Mikołaj Kopernik, ruiny zamku krzyżackiego, pomniki Starego Miasta ( fontanna Flisaka z żabkami, osiołek na starówce – czyli średniowieczny pręgierz, mur dzielący Stare Miasto od Nowego Miasta.
 Z panią przewodnik pożegnaliśmy się około godziny 12.45.  Zmęczeni i głodni ruszyliśmy na pyszny obiad do bistro Katarzynki.  W drodze do autokaru zatrzymaliśmy się na rynku żeby zakupić pamiątki.
Następnie przejechaliśmy do Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy, gdzie spędziliśmy trzy godziny. W tym interaktywnym centrum, promującym nowoczesną komunikację naukową, uczniowie mogli  samodzielnie przeprowadzać doświadczenia, badali  zjawiska z różnych dziedzin nauki, poznawali  prawa przyrody.
O godzinie 18.00 zmęczeni, ale z głową pełną wrażeń, ruszyliśmy w drogę powrotną. Szczęśliwi, o godzinie 20.30 wróciliśmy do Grzymiszewa, gdzie czekali na nas rodzice.

Poznaj Polskę - wycieczka do Torunia

zdjęciezdjęciezdjęciezdjęciezdjęciezdjęciezdjęciezdjęciezdjęciezdjęciezdjęciezdjęciezdjęciezdjęciezdjęciezdjęciezdjęciezdjęciezdjęciezdjęciezdjęciezdjęciezdjęciezdjęciezdjęciezdjęciezdjęciezdjęciezdjęcie