Zespół Szkolno-Przedszkolny im. Romualda Traugutta w Grzymiszewie

POZNAJ POLSKĘ / MAZURY

W ramach przedsięwzięcia MEiN „Poznaj Polskę”  - 50 uczniów klas 4-8 SP w Grzymiszewie udało się na  3-dniową wycieczkę „Warmia i Mazury – cud natury” w dniach 7-9 października 2022 r.

Pierwszą atrakcją naszej wycieczki był Grunwald. Z  panem  przewodnikiem zwiedziliśmy Muzeum Bitwy pod Grunwaldem, obejrzeliśmy film  o obrazie Jana Matejki „Bitwa pod Grunwaldem”. Spacerowaliśmy po polach bitwy i dotarliśmy do pomnika bitwy pod Grunwaldem. Z Grunwaldu udaliśmy się do Olsztynka, gdzie mogliśmy podziwiać budynki w parku etnograficznym, czyli Muzeum Budownictwa Ludowego.

Z Olsztynka udaliśmy się na obiadokolację i nocleg  do Ośrodka w Bęsi.

Kolejny dzień wycieczki rozpoczęliśmy od Świętej Lipki.  Tam zwiedziliśmy sanktuarium pielgrzymkowe – kościół pw. Nawiedzenia NMP i wysłuchaliśmy koncert organowy.

Następnie udaliśmy się do Gierłoży, by zobaczyć Kwatery Adolfa Hitlera i Naczelnego Niemieckiego Dowództwa z okresu II wojny światowej. Na zakończenie drugiego dnia odbyliśmy rejs statkiem po jeziorze Niegocin. Zmęczeni wróciliśmy na obiadokolację do Bęsi.

Ostatni dzień wycieczki spędziliśmy z panem przewodnikiem w Olsztynie.

Tam spacerowaliśmy po mieście poznając jego historię, byliśmy na Moście  św. Jana, w Konkatedrze pw. Św. Jakuba, przy  wysokiej bramie i starym ratuszu.

Kolejnym punktem naszego wyjazdu było Muzeum Warmii i Mazur. Tam podziwialiśmy eksponaty związane z ziemią warmińsko-mazurską.

Następnie udaliśmy się do Muzeum Przyrody w Olsztynie i do Domu Gazety Olsztyńskiej. Z wielkim zainteresowaniem oglądaliśmy tam zgromadzone eksponaty.

Długo wyczekiwanym miejscem w Olsztynie było Obserwatorium Astronomiczne i Planetarium. Mieliśmy okazję obejrzeć seans „Niebo dzisiejszej nocy”.

Po smacznym obiedzie pożegnaliśmy pana przewodnika i wyruszyliśmy  w drogę do domu.

Po tej wycieczce jesteśmy pewni, że warto jeszcze kiedyś tam pojechać  i lepiej poznać Warmię i Mazury.