Wczesnym porankiem 30 marca uczniowie klas I-III wyruszyli na wycieczkę do Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.
Zwiedzając obiekt w grupach, uczniowie mogli nie tylko oglądać, ale również przeprowadzać eksperymenty na poszczególnych stanowiskach. Mieli okazję poczuć siłę wody na własnej dłoni, poznali roboty badające morskie dno, samodzielnie kształtowali podwodny teren, a nawet uciekali z tonącego statku.
W pogrążonej w mroku Galerii Światła uczniowie poznawali własności światła oraz doznawali różnego rodzaju iluzji optycznych.
Galeria Świat w Ruchu to najbardziej dynamiczne miejsce w całym Centrum Nauki Kopernik. Uczniowie dowiedzieli się tutaj, jak rozchodzą się fale dźwiękowe oraz światło, a także w jaki sposób wprawiane są w ruch palce dłoni. Była to również znakomita okazja do samodzielnego wyprodukowania prądu elektrycznego, do przyjrzenia się, jak powstaje tornado oraz doświadczenia tego, co się dzieje podczas trzęsień ziemi.
Eksponaty z wystawy Człowiek i środowisko pozwoliły nam spojrzeć w głąb ludzkiego organizmu oraz poprzez samodzielne eksperymenty poznawać otaczający świat. Arena była okazją do sprawdzenia sprawności fizycznej i porównania własnych osiągnięć z wynikami dzikich zwierząt.
Do największych atrakcji CNK należy planetarium „Niebo Kopernika”, gdzie dzięki projekcjom na sferycznym ekranie, otaczającym widownię ze wszystkich stron oraz nowoczesnym technologiom multimedialnym, uczestnicy seansów odnoszą wrażenie przebywania w najodleglejszych zakątkach kosmosu. Uczniowie obejrzeli film „Ziemia, Księżyc, Słońce”, który opowiadał o gwiazdozbiorach, podróżach kosmicznych i lądowaniu na Księżycu. Podczas filmu dowiedzieliśmy się więcej o codziennych zjawiskach astronomicznych. Co się dzieje na niebie? Dlaczego Słońce świeci i do czego można je wykorzystać? Jak zmieniają się pory dnia i roku?
Po zwiedzaniu uczniowie udali się na obiad w Bistro Wiem mieszczącym się na terenie Centrum, a następnie wyruszyli na spacer po Stary Mieście.
Dzięki tej wspaniałej wycieczce uczniowie mieli okazję przekonać się, że przy niewielkim wysiłku można zgłębiać naukę i przy niej jednocześnie się bawić.