Zespół Szkolno-Przedszkolny im. Romualda Traugutta w Grzymiszewie

AKTUALNOŚCI

Wycieczka Berlin-Poczdam

2018-06-19

Dla jednych Poczdam to „pruska Arkadia” dla innych „wojskowa Sparta”.  Najpierw udaliśmy się do Pałacu Cecilienhof – miejsca ostatniej konferencji pokojowej Wielkiej Trójki, na której rozstrzygano losy powojennej Europy, a następnie do dzielnicy holenderskiej i intrygującej rosyjskiej kolonii Aleksandrowka. Końcowym punktem naszego dnia był Sanssouci – letni pałac Fryderyka Wielkiego z rozległym parkiem. Spacerując alejkami dotarliśmy do Chińskiej Herbaciarni, Oranżerii i Nowego Pałacu. Chwilę  odpoczywaliśmy na ławeczkach przy Wielkiej Fontannie. Zmęczeni wróciliśmy do Słubic na obiadokolację i nocleg.

Na drugi dzień po śniadaniu udaliśmy się do Berlina. Nasze zwiedzanie rozpoczęliśmy od  podziwiania fragmentu Muru Berlińskiego, który był symbolem zimnej wojny i podziału Niemiec. Następnie zobaczyliśmy Fernsehturm- wieżę telewizyjną, Rotes Rathaus-czerwony ratusz. Ogromne wrażenie wywarła na większości uczestników kolumna wolności- Siegessäule zwana Złotą Elsą. Kolejnym punktem naszej wycieczki był Reichstag, Brama Brandenburska – symbol pokoju i wolności oraz pomnik Pomordowanych Żydów Europy: „. Następnie udaliśmy się na Aleksanderplatz - (plac Aleksandra) – centralny węzeł komunikacyjny i plac we wschodniej części Berlina. Plac został nazwany na cześć imperatora Rosji Aleksandar I, przez Berlińczyków nazywany jest w skrócie Alex. Ostatnim punktem naszego zwiedzania było Muzeum Techniki, gdzie bawiąc się i eksperymentując mogliśmy poznać różne ciekawostki z fizyki, geografii i muzyki. Następnie udaliśmy się do Berlina Zachodniego by zakupić pamiątki, poczym udaliśmy się na obiad,  a następnie ruszyliśmy  w drogę powrotną do domu.

Podczas trwania wycieczki panowała przyjazna i miła atmosfera. Wszyscy uczestnicy wycieczki czuli się bardzo dobrze i byli zadowoleni. Mamy nadzieję, że to nie ostatni taki wyjazd.